سیمای آفتاب

به چشمانت بیاموز که هر کس ارزش دیدن ندارد به پاهایت بیاموز که هر راه ارزش رفتن ندارد

سیمای آفتاب

به چشمانت بیاموز که هر کس ارزش دیدن ندارد به پاهایت بیاموز که هر راه ارزش رفتن ندارد

وبلاگی علمی تبلیغی

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

رحلت کریمه اهل بیت علیهم السلام تسلیت باد

چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۱۶ ب.ظ

توسل به حضرت معصومه سلام الله علیها

در شرح حال مرجع عالیقدر مرحوم آیت الله العظمی نجفی مرعشی رحمة الله از قول ایشان نوشته اند: روزگاری که جوان تر بودم، روزی بر اثر مشکلات فراوانی که داشتم، از جمله می خواستم دخترم را شوهر دهم، دستم از مال دنیا تهی بود و توان فراهم کردن جهیزیّه برای دخترم نداشتم، به حرم حضرت معصومه علیها السّلام رفتم

حضرت معصومه س

و در حال ناراحتیِ آمیخته به خشونت در حالی که اشک می ریختم گفتم: " ای سیّده و مولای من، چرا نسبت به زندگی من اهمیّت نمی دهی؟ چگونه با دست خالی جهیزیّة دخترم را فراهم نمایم؟" سپس با دلی شکسته به خانه بازگشتم، در همان وقت حالت غشوه ( یک نوع مکاشفه) مرا فرا گرفت، در همان دم صدای کوبة در خانه را شنیدم، رفتم در را گشودم دیدم شخصی پشت در ایستاده گفت: " سیّده تو را می طلبد". با شتاب به حرم رفتم، وقتی که وارد صحن کهنه شدم دیدم چند کنیز ایوان طلا را تمیز می کنند، علّت را پرسیدم، گفتند: " اکنون سیّده می آید"پس از اندکی؛ حضرت فاطمة معصومه علیها السّلام آمد، در حالی که در شکل و شمایل، مانند جدّه ام فاطمة زهرا علیها السّلام بود، زیرا قبلاً سه بار جدّه ام را در عالم خواب دیده بودم و جمال او را به خاطر سپرده بودم. به هر حال نزد عمّه ام حضرت معصومه علیها السّلام رفتم و دست او را بوسیدم، به من فرمود:" ای شهاب! کی ما در فکر تو نبوده ایم که از دست ما شاکی هستی؟ تو از همان عصر که به قم آمدی مورد نظر ما بوده ای." (اقتباس از کتاب بر ستیغ نور، ص79.)

ماخذ اصلی: معصومه (س) چشمه جوشان / کد ماخذ4679 

نویسنده: محمدی اشتهاردی                         

صفحه: 76 و 77  

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۳۰
اهل دل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی